عکاسی از منظره شهری

مناظر و طبیعت موضوعات مورد علاقه بسیاری از عکاسان است ، اما اگر در یک شهر یا منطقه شهری زندگی می کنید ممکن است با طبیعت زیادی احاطه نشده باشید. عکاسی منظر شهری از اصول یکسانی برای عکاسی منظر پیروی می کند ، اما در محیطی متفاوت !

منظر شهری چیست؟

هدف عکاسی از منظر شهری این است که جوهر یک محیط شهری را به طور کلی به تصویر بکشد. به این معنا که در منظر شهری ، شهر قهرمان اصلی است. چه از طریق جزئیات و چه از طریق نقاشی ، به طور کلی ، ما به دنبال به تصویر کشیدن روح شهر هستیم ، درست مانند یک چشم انداز طبیعی ، ما به دنبال تسخیر روح و زیبایی طبیعت هستیم.

تیم رویایی

تیم ایده آل همیشه تیمی است که در حال حاضر دارید اما اگر جایی برای انتخاب دارید ، بهترین راه برای عکاسی از این نوع منظره این است:

  • دوربین با تنظیمات دستی: قادر به بازی با سه متغیر مثلث نوردهی (دیافراگم ، سرعت و ISO).
  • لنز با زاویه دید وسیع: دارای میدان دید وسیعی است که به شما امکان می دهد بخش زیادی از صحنه را پوشش دهید. همچنین دارای عمق میدان بالایی است که به شما امکان می دهد هواپیماهای بیشتری را در تصویر فوکوس کنید. این است که شما احتمالا بازی بیشتری به شما می دهد.
  • میانگین نقطه کانونی: برای مسطح بسته ، این نوع لنزها نیز می تواند بسیار مفید باشد. این باعث ایجاد اعوجاج زیادی در خطوط و در قالب ثابت نمی شود ، می توانید لنزهای روشن را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید.
  • لنز تله فوتو: اگر می خواهید جزئیات را از راه دور عکاسی کنید ، این لنز می تواند بسیار مفید باشد.
  • سه پایه: همانطور که برای منظره ، طبیعی است ، اگر می خواهید تصویری واضح و عاری از ارتعاش باشد و اگر می خواهید با تکنیک هایی مانند نوردهی طولانی تشویق کنید ، سه پایه به یک ابزار بسیار مفید تبدیل می شود.

آموزش عکاسی از منظره شهری

عکاسی از منظره شهری

فیلتر ها:

فیلتر پلاریزاسیون: برای از بین بردن بازتاب ها و ایجاد کنتراست در آسمان بسیار مفید خواهد بود.
فیلتر چگالی خنثی (ND): دستیابی به عکس های با نوردهی طولانی در طول روز ضروری است. این فیلترها بدون تغییر رنگ رنگ تصویر ، نور را کاهش می دهند.

تنظیمات توصیه شده عکاسی از منظره شهری

ISO

شما هر زمان که بتوانید به ISO کمتر از حد مجاز دوربین خود کار کنید یا حداقل در مقادیر پایین بمانید. شما قبلاً می دانید که ISO با حساسیت سنسور بلکه سر و صدا نیز مرتبط است.

سرعت شاتر

جنبه دیگری که بر وضوح تصویر تأثیر می گذارد و باید آن را در نظر بگیرید. تا جایی که می توانید سعی کنید با سرعت بالا کار کنید تا از ارتعاشات موجود در تصویر جلوگیری کنید. یا از سه پایه استفاده کنید.

دیافراگم

این دریچه ای است که نور از طریق آن از طریق لنز به سنسور دوربین شما می رسد. هرچه دیافراگم بزرگتر باشد ، نور بیشتری برای تصویر خود خواهید داشت. و برعکس ، هرچه دیافراگم بسته تر باشد ، نور کمتری به سنسور می رسد.

اثر “وثیقه” اتفاق می افتد که هرچه دیافراگم بازتر (نور بیشتر) در همان زمان ما فوکوس کمتری در تصویر داشته باشیم. و هرچه دیافراگم بسته تر باشد ، ناحیه فوکوس در تصویر بیشتر است.

نحوه عکاسی از منظره شهری

عکاسی از منظره شهری

با این حال ، در هر منظره ای از هر منظری سودمند است ، این است که تا حد ممکن بیشترین ناحیه را در فوکوس داشته باشیم ، بنابراین شما باید در دیافراگم های اطراف f/8 یا f/16 کار کنید مگر اینکه بخواهید پس زمینه را تار کنید. به دلایلی یا به نور زیادی احتیاج دارید.

تعادل رنگ سفید

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید در RAW کار نکنید ، باید به تراز سفیدی توجه ویژه ای داشته باشید ، زیرا با انواع مختلف نور (گرم و سرد) کار می کنید که ممکن است تصویر شما را با تنالیته شما لکه دار کند ، و حتی با چندین نوع نور با هم مخلوط می شوند.
من توصیه می کنم تصمیم بگیرید که آن را در حالت دستی امتحان کنید ، زیرا در غیر این صورت ، ممکن است دوربین صدای شما را که دوست داشتید ، مانند نور گرم طلوع خورشید ، درست کند.

متمرکز

اگر می خواهید بیشترین ناحیه را تا حد ممکن بر روی تصویر خود متمرکز کنید ، توصیه می کنیم خود را با کانون بیش از حد آشنا کنید. برای انواع مناظر و حتی عکاسی خیابانی و به طور کلی برای تمام آن تصاویری که در آن ها باید فوکوس بیشتری داشته باشید مفید خواهد بود.

راهنمای عکاسی از منظره شهری

عکاسی از منظره شهری

 

نور همه چیز است ، در چشم انداز شهری نیز وجود دارد ، با این امتیاز که چشم انداز نه تنها با نور و رنگهای ناشی از خورشید تغییر نمی کند ، بلکه علاوه بر این ، نور مصنوعی مشخصه محیط شهری نیز به صحنه اضافه می شود.

این باعث می شود که در طول روز مراحل کاملاً متفاوتی داشته باشیم ، بنابراین فرصت های عکاسی که خودشان را نشان می دهند متفاوت خواهد بود.