عکاسی نجومی با موبایل

تا کنون عکاسی از صحنه های بیرون از منزل در حوزه دوربین های بزرگ مانند DSLR ها قرار گرفته است که می توانند به کیفیت تصویر عالی برسند ، به شرطی که عکاسان تمایل داشته باشند با تجهیزات حجیم و گاهی اوقات پردازش دشوار پس از پردازش.

چند سال پیش آزمایشات با عکاسی در شب دوربین تلفن نتایج دلپذیری به همراه داشت ، اما روش های به کار گرفته شده برای همه غیر از اختصاصی ترین کاربران غیرقابل استفاده بود.

Night Sight ، که سال گذشته به عنوان بخشی از برنامه دوربین گوگل برای Pixel 3 معرفی شد ، به عکاسان تلفن اجازه می دهد تا در محیط های تاریک عکس های دستی خوبی بگیرند تا حالت عادی دوربین تصاویری دانه دار و بسیار کم نور ایجاد کند. در یکپست وبلاگ قبلی تیم ما توضیح داد که چگونه Night Sight قادر به انجام این کار است ، با یک بحث فنی در SIGGRAPH Asia 2019 ارائه شد .

نسخه امسال Night Sight مرزهای عکاسی در نور کم را با دوربین های تلفن جلو می برد. با اجازه دادن به نوردهی حداکثر 4 دقیقه در Pixel 4 و 1 دقیقه در Pixel 3 و 3a ، آخرین نسخه امکان عکس های واضح و واضح از ستارگان در آسمان شب یا مناظر شب بدون هیچ گونه نور مصنوعی را فراهم می کند.

آموزش عکاسی نجومی با موبایل

عکاسی نجومی با موبایلمقدار نوری که توسط سنسور تصویر دوربین تشخیص داده می شود ذاتاً دارای عدم قطعیتی است ، به نام ” نویز شلیک ” ، که باعث می شود تصاویر دانه دار به نظر برسند. با افزایش میزان نور دید نویز شلیک کاهش می یابد. بنابراین ، بهترین کار این است که دوربین تا حد ممکن نور را برای تولید یک عکس با کیفیت بالا جمع آوری کند.

میزان رسیدن نور به سنسور تصویر در مدت زمان معین توسط دیافراگم لنز دوربین محدود می شود. افزایش زمان نوردهی برای یک عکس ، میزان کل نور ثبت شده را افزایش می دهد ، اما اگر نوردهی طولانی باشد ، حرکت در صحنه عکاسی و ناپایداری دوربین دستی می تواند باعث تار شود.

نحوه عکاسی نجومی با موبایل

عکاسی نجومی با موبایلبرای غلبه بر این ، Night Sight نوردهی را به دنباله ای از چند فریم با زمان های کوتاه تر نوردهی و به همین ترتیب تاری حرکت کمتر تقسیم می کند.

فریم ها ابتدا تراز می شوند ، هم لرزش دوربین و هم حرکت در صحنه را جبران می کنند و سپس با برخورد دقیق در مواردی که تراز کامل امکان پذیر نیست ، متوسط ​​می شود. در حالی که ممکن است فریم های جداگانه دانه دار باشند ، تصویر ترکیبی و میانگین تصویر بسیار تمیزتر به نظر می رسد.

آزمایش با زمان نوردهی

بلافاصله پس از انتشار Night Sight اصلی ، ما شروع به بررسی عکسبرداری در محیط های تاریک بیرونی با هدف ثبت ستاره ها کردیم. ما متوجه شدیم که مانند آزمایش های قبلی ما ، تصاویر با کیفیت بالا نیاز به زمان نوردهی چند دقیقه ای دارند. بدیهی است ، این نمی تواند با یک دوربین دستی کار کند. برای ثابت نگه داشتن دوربین باید تلفن را روی سه پایه ، سنگ یا هر چیز دیگری که در دسترس است قرار دهید.

درست مانند عکس های دستی Night Sight ، عکس های منظره شب نیز باید در صحنه مورد توجه قرار گیرند. درختان در باد تکان می خورند ، ابرها در آسمان حرکت می کنند و ماه و ستاره ها در شرق طلوع کرده و در غرب غروب می کنند.

راهنمای عکاسی نجومی با موبایل

عکاسی نجومی با موبایلبینندگان ابرها و شاخه های درختان تار را در یک عکس که در غیر این صورت تیز است تحمل می کنند ، اما ستاره های تار حرکت که شبیه قطعات خط کوتاه به نظر می رسند اشتباه به نظر می رسند. برای کاهش این مورد ، ما نوردهی را به فریم هایی تقسیم می کنیم که زمان نوردهی آنها به اندازه کافی کوتاه است تا ستاره ها شبیه نقاط نورانی به نظر برسند.

با گرفتن عکس از آسمان شب واقعی دریافتیم که زمان نوردهی در هر فریم نباید بیش از 16 ثانیه باشد.

در حالی که تعداد فریم هایی که می توانیم برای یک عکس ضبط کنیم ، و بنابراین کل زمان نوردهی ، با ملاحظات فنی محدود است ، ما متوجه شدیم که صبر عکاس محدودتر است. تعداد کمی از آنها مایلند بیش از چهار دقیقه برای عکس منتظر بمانند ، بنابراین ما یک تصویر Night Sight را حداکثر به 15 فریم با حداکثر 16 ثانیه در هر فریم محدود کردیم.

شانزده ثانیه نوردهی به ما اجازه می دهد تا نور کافی برای تولید تصاویر قابل تشخیص بگیریم ، اما یک برنامه کاربردی قابل استفاده دوربین که قادر به گرفتن عکس هایی با ظاهر عالی است باید با مسائل اضافی که منحصر به عکاسی در نور کم است برخورد کند.

در انتهای مقاله ”  ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید  با کارشناسان ما در تماس حاصل فرمایید.