عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو یا گرفتن عکس هایی با اندازه بزرگتر از اندازه واقعی از موضوعات بسیار کوچک ، شاخه ای جذاب و جذاب از عکاسی است که از طریق آن می توانید جزئیات جهان پیرامون خود را کاوش کنید (و در حین انجام این کار تصاویری خارق العاده ارائه دهید)

عکاسی ماکرو که زمانی برای بسیاری غیرممکن بود زیرا به سرمایه گذاری قابل توجهی در تجهیزات نیاز داشت ، اکنون برای همه کسانی که دارای DSLR یا حتی دوربین دیجیتال نقطه و عکاسی هستند قابل دسترسی است.

میکرو ، کلان یا نمای نزدیک؟

اصطلاحات ماکرو و میکرو هر دو معمولاً در این جنبه از عکاسی مورد استفاده قرار می گیرند ، و اگرچه معانی تحت اللفظی مخالف هستند (میکرو به معنی کوچک و کلان به معنی بزرگ است) ، هر دو به یک چیز اشاره می کنند: بزرگ جلوه دادن یک شی کوچک.

عکاسی ماکرو واقعی با استفاده از یک لنز ماکرو اختصاصی (برای محصولات کانن) یا میکرو انجام می شود ، که دارای قابلیت بزرگنمایی حداقل 1: 1 است.

عکاسی از نمای نزدیک شبیه عکاسی ماکرو است زیرا اجسام کوچک را بزرگ نشان می دهد ، اما این کار با عکاسی از اشیا در فاصله بسیار نزدیک با یک لنز استاندارد و غیر ماکرو انجام می شود.

آموزش عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو

تفاوت اصلی در تصاویر تولید شده ، میزان بزرگنمایی و میزان جزئیات ظریفی است که می توان ثبت کرد.

عکاسی از نزدیک با لنزهای غیر ماکرو باعث می شود سوژه های کوچک بزرگتر شوند ، اما یک لنز ماکرو میزان بزرگنمایی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد و حتی ریزترین جزئیات را نیز قابل مشاهده می کند.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی ماکرو

مانند بسیاری از جنبه های تصویربرداری دیجیتال ، عکاسی ماکرو نیز می تواند به همان سادگی و مقرون به صرفه یا پیچیده و گران قیمت باشد. اگر شما دارای یک دوربین دیجیتال هستید ، می توانید عکاسی ماکرو را بدون هیچ گونه تجهیزات اضافی شروع کنید.

اکثریت قریب به اتفاق دوربین های دیجیتال ، از مدل های نقطه و عکاسی گرفته تا دوربین های DSLR ، دارای حالت ماکرو قابل انتخاب هستند که می توان از طریق کنترل خارجی یا از طریق منوی منظره یاب به آن دسترسی داشت.

دوربین های دیجیتال

در یک دوربین دیجیتال نقطه ای و عکاسی ، انتخاب حالت ماکرو باعث می شود تا عناصر لنز به طور خودکار برای فوکوس نزدیک تنظیم شوند.

نکته مثبت این است که این یک راه بدون هزینه و بدون دردسر برای گرفتن عکس های ماکرو برجسته و نمای نزدیک است که به سرمایه گذاری کامل در تجهیزات اضافی نیاز دارد. نکته منفی این است که عکس ها از دقت ، جزئیات ، بزرگنمایی و کیفیت یکسانی برخوردار نیستند مانند عکسهایی که با دوربین DSLR و لنز ماکرو اختصاصی گرفته شده اند.

نحوه انجام عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو

اگر به تازگی در حال بررسی شاخه به عکاسی ماکرو هستید ، یک دوربین نقطه و عکاسی در حالت ماکرو می تواند راهی عالی برای شروع باشد.

این می تواند به شما این فرصت را بدهد که امکانات ضبط موضوعات بسیار کوچک و مفصل را بدون سرمایه گذاری در تجهیزات یا تسلط بر تکنیک های جدید بررسی کنید.

این یک راه بدون هزینه برای تشخیص اینکه آیا عکاسی ماکرو برای شما مناسب است یا خیر ، است و در این راه عکس های فوق العاده ای خواهید گرفت.

دوربین های DSLR

اگر دوربین DSLR (دیجیتال تک لنز رفلکس) دارید ، گزینه های عکاسی ماکرو شما به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

می توانید از لنزهایی که در حال حاضر دارید استفاده کنید ، می توانید تجهیزاتی را اضافه کنید که قابلیت لنزهای موجود شما را افزایش می دهد ، یا می توانید لنزهای اختصاصی خریداری کنید که مخصوص عکاسی ماکرو ساخته شده اند.

راهنمای عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو

از دو لنز استفاده کنید اما یکی از آنها را برعکس کنید

اگر علاوه بر 50 میلی متر لنز دیگری دارید ، می توانید هر دو را کنار هم قرار دهید تا یک تنظیم کلان قدرتمند ایجاد کنید.

این تکنیک ، که به عنوان لنز معکوس دوقلو یا لنز معکوس دوگانه شناخته می شود ، با هر لنز به عنوان لنز اصلی (متصل به دوربین و پشت 50 میلی متر معکوس) کار می کند ، هرچند فاصله کانونی لنز اصلی بیشتر بزرگنمایی خواهد بود.

در انتهای مقاله  ”  می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید  با کارشناسان ما درتماس حاصل فرمایید.